
Experiența celor două proiecte Erasmus pe care Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu” le-a derulat până în prezent ne-a dat imboldul să facem un mare pas înainte. Astfel, liceul nostru a obținut ACREDITAREA ERASMUS în domeniul educației școlare, cu un rezultat de care ne bucurăm enorm!
Dintr-un număr de 247 de școli din România care au depus proiecte de acreditare, în octombrie 2023, au fost aprobate de Agenția Națională doar 54, iar școala noastră a fost pe locul 30 ca punctaj de calitate. Acordarea acreditării Erasmus confirmă faptul că organizația aplicantă este capabilă să implementeze un plan de dezvoltare strategică pe termen mediu sau lung.
Acreditarea Erasmus + KA120 va finanța activități de mobilitate ale elevilor și ale profesorilor, participări la cursuri de formare și activități de Job Shadowing la școli europene în perioada 2024-2027.
Obiectivele propuse:
– perfecționarea cadrelor didactice;
– implicarea unui număr mare de elevi în activități de mobilități transnaționale;
– îmbunătățirea competențelor lingvistice și digitale ale elevilor și ale profesorilor;
– prevenirea bullying-ului și cyberbullyingului;
– dezvoltarea dimensiunii europene a școlii.
KA120_SCH_2023_rezultate_site
Prof.coord. Hoduț Natalia
Conferința de lansare a Acreditarii Erasmus+ în domeniul „Educație Școlară” – 28 iunie 2024
La evenimentul desfășurat în Sala festivă a Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu” Oradea, au participat atât cadre didactice ale liceului, cât profesori de la alte instituții orădene, precum: Școala Gimnazială „Octavian Goga”, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Liceul Teoretic German “Friedrich Schiller”, Școala Gimnazială „Kazinczy Ferenc” Șimian.
Cei prezenți au fost informați cu privire la pașii pentru obținerea Acreditarii Erasmus.
Obiectivele Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu” Oradea pentru cei 3 ani de mobilitate Erasmus sunt:
– Educație digitalizată – diversitate în predarea, evaluare și învățare;
– Dezvoltarea unor relații mai puternice între familie și școală;
– Prevenirea Bullyingului și Cyberbullyingului – rezolvarea și prevenirea cazurilor de bullying și de bullying online.
Buget aprobat – An I de acreditare – 1/06/2024 – 31/08/2025: 33045 Euro
Acreditare numărul: 2023-1-RO01-KA120-SCH-000186981
„Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei.”
Coordonator:
Prof. Natalia Hoduț

La data de 03.06.2024, au fost publicate pe site-ul ANPCDEFP rezultatele selecției proiectelor Erasmus + de mobilitate în domeniul Educaţie şcolară, Proiecte cu Acreditare. Liceul Greco-Catolic “Iuliu Maniu”începe derularea proiectului cu nr de referință 2024-1-RO01-KA121-SCH-000212035 cu un buget aprobat de 33.045 Euro. Profesorii vor participa la cursuri de formare şi la activități de Job Shadowing în şcoli similare acreditate Erasmus, vor experimenta noi posibilităţi de învăţare, cu scopul dezvoltării competenţelor digitale, de îmbunătățire a relației familie-școală, iar elevii vor participa la mobilități de grup.
https://www.erasmusplus.ro/library/Scolar/2024/KA%201/3%20iunie_KA121%20SCH%20aprobate%20-%20site.pdf
OBIECTIVELE SPECIFICE ALE PROIECTULUI:
Obiectiv specific 1 (O.S.1)
Educație digitalizată -diversitate în predarea, evaluare și învățarea digitalizată
Perfecționarea cadrelor didactice prin insușirea metodelor inovatoare de predare, utilizarea noilor tehnologii in sala de clasă, pentru o predare mai eficienta si diversă, combinarea metodelor tradiționale cu cele moderne, tehnologice.
Obiectiv specific 2 (O.S.2)
Dezvoltarea unor relații mai puternice între familie și școală-insușirea unor deprinderi pentru a soluționa unele situații, probleme de comunicare care pot să apară.
Familiile sunt afectate de toate schimbarile rapide, din societate, la fel ca și școala. Cadrele didactice au tot mai multe roluri la școala și ne dorim să aducem familia mult mai aproape
de școală, să creăm relații mai puternice între părinți-școala. Colaborare mai
stransă, o mai bună pregatire a profesorilor pentru a veni în întampinarea părinților care sunt tot mai afectați de problemele economice și sociale. O echipa bine formată între școală și
familie contribuie la stabilitatea emoțională a elevilor, rezultate și performanțe școlare mai bune.
Obiectiv specific 3 (O.S.3)
Prevenirea Bullying-ului și Cyberbullying- cum reușim să rezolvăm și să prevenim cazurile de bullying și de bullying online.
Spațiul online este tot mai utilizat, atât pentru activitățile de învățare, dar și de comunicare școală-elevi-familie. Implicare activă a elevilor în învățare, educare, dar într-un spațiu online sigur. Instruirea profesorilor pentru identificarea și rezolvarea cazurilor de bullying online.
ANUNȚ
ÎN ATENȚIA CADRELOR DIDACTICE DE LA LICEUL GRECO-CATOLIC “IULIU MANIU” ORADEA
CONȚINUTUL DOSARULUI DE CANDIDATURĂ
Pentru a participa la procedura de selecție a grupului țintă a acestui proiect, atât pentru cursurile de formare, cât și pentru activitațile de Job Shadowing, profesorul va întocmi și depune, la secretariatul unităţii, un dosar cu următoarele documente:
1. Cerere de înscriere în grupul țintă al proiectului – Anexa 1.a;
2. Copie C.I
3. Profesorul face parte din personalul didactic titular /detaşat/suplinitor al Liceului Greco-Catolic “Iuliu Maniu”, Oradea– criteriu dovedit printr-o adeverință emisă de școală din care să reiasă vechimea în muncă și statutul (cadru didactic titular/detașat/suplinitor). (Anexa 2.a);
4. CV Europass;
5. Scrisoare de intenție, în care să se specifice modul în care activitatea de formare corespunde propriilor nevoi de formare și nevoilor școlii, conform obiectivelor din Planul Erasmus;
6. Disponibilitatea cadrului didactic de a participa la activitățile proiectului – criteriu dovedit prin Declarația de disponibilitate și angajament (Anexa 1.b);
7. Cunoașterea limbii engleză– cel puțin nivel A2 cf. CECRL) –criteriu dovedit prin Diplome/Certificate lingvistice sau printr-o Declarație pe propria răspundere; *Interviul în limba engleză se va susține de către toți candidații selectați în cazul în care ultimii candidați admiși întrunesc același punctaj, iar numărul lor depășește numărul beneficiarilor stipulat în proiect.
8. Cadrul didactic prezintă acordul GDPR cu privire la prelucrarea datelor personale în cadrul proiectului – criteriu dovedit prin Consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal – persoane fizice majore (Anexa 1. c);
Dosarele incomplete nu se iau în considerare.
Fișa de evaluare se completează, anexând documente justificative și fac parte din dosarul de selecție.
ANUNȚ
ÎN ATENȚIA ELEVILOR CLASELOR A IX-XII A DE LA LICEUL GRECO-CATOLIC “IULIU MANIU” ORADEA
Dragi elevi de liceu,
Sărbătorim în avans Ziua Națională prin lansarea concursului de selecție al elevilor în vederea participării la mobilitate de grup în cadrul proiectului de Acreditare Erasmus+, în Domeniul Educație Școlară, primul an de finanțare, 2024-1-RO01-KA121-SCH-000212035. Un număr de 17 elevi din clasele a IX-XII-a (și 3 elevi rezervă) vor fi selectați.
Vă rugăm citiți procedura de selecție și anexele documentelor.
ANUNȚ IMPORTANT!
Joi 12 decembrie de la ora 14:10 elevii care și-au depus dosarul în vederea selecției Erasmus vor participa la testarea de cultură generală – Polonia și de limba engleză (cei care nu au depus la dosar certificatul de limbă). Testarea va avea loc în clădirea liceului, la etajul 2, în sălile de clasa a X-a A (Nr 23) și în clasa a IX-a B (Nr 17). Testarea de engleză – 45 de min, cea de cultură generală despre Polonia – 30 min. Pe ușa sălilor de clasă va fi afișată repartizarea elevilor în cele 2 săli.
Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei”.