În perioada 1- 5 noiembrie 2018, la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, s-au derulat activități din cadrul proiectului „Modalități de organizare a activităților extracurriculare”, în parteneriat cu Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botoșani.

Problematica educaţiei dobândeşte în societatea contemporană noi conotaţii, date mai ales de schimbările fără precedent din toate domeniile vieţii sociale. Accentul se mută  de pe informativ pe formativ. Astfel, fără a nega importanţa educaţiei de tip curricular, devine tot mai evident faptul că educaţia extracurrriculară, adică cea realizată dincolo de procesul de învăţământ, îşi are rolul şi locul bine stabilit în formarea personalităţii tinerilor.

Prin acest proiect cadrele didactice implicate își propun crearea și dezvoltarea unor canale de comunicare eficiente, interacțiunea, schimbul de experiență, cunoașterea valorilor și a mediilor de viață.

În această etapă a proiectului, doamnele învățătoare din alternativa Step by step, alături de doamna director Antonia Nica, de doamna psiholog Ana Popa , de domnul profesor de sport Cristian Varna și de părintele Popa Paul, au fost gazdele unor activități menite să consolideze legăturile stabilite în prima etapă, cu ocazia deplasării acestora la Botoșani.

Având în vedere tema acestui proiect, momentul primirii invitaților a fost prilej de etalare a potențialului artistic-creativ al copiilor din școala noastră, care îndrumați de doamna profesoară Nicoleta Țâmpu, au oferit câteva crâmpeie din repertoriul corului. Activitățile propuse de doamna psiholog ne-au reamintit cât de nobilă este menirea noastră de dascăli și cât de importante sunt valorile pe care le transmitem celor mici.

Mândri de faptul că trăim într-un oraș foarte frumos, în care arta și spiritualitatea se îmbină  armonios, am realizat un tur al orașului, iar bisericile și palatele orădene au impresionat și au creionat obiective de vizitat pentru elevii botoșăneni.

Excursia desfășurată la Peștera Urșilor a fost un  prilej de analiza comparativă a modalitaţilor de organizare a activităţilor extracurriculare  utilizate  la clasele din învăţământul tradiţional şi din alternativa educaţională  Step-by-Step. Parteneriatul desfășurat între cele două școli a avut ecou imediat, clasele a III-a A și a IV-a C au organizat o excursie extrem de reușită pe tărâmuri botoșănene. Taberele practic-aplicative desfășurate de clasele step ale liceului nostru au evidențiat activități inedite, practice, de viață care își pun amprenta pe dezvoltarea ulterioară a copilului.

Activitățile propuse de cadrele didactice ale liceului nostru și modul în care s-au implicat în desfășurarea acestora evidențiază faptul că formează o echipă puternică, valoroasă și unită. Cred că pentru a-i învăța pe copii să se adapteze, așa cum ne sfătuiește Maria Montessori, întâi trebuie să învățăm să ne adaptăm noi atât schimbărilor societății cât și mediului în care trăim și muncim.