Primii 100 de pași
Pe data de 13.03.2019, clasa Pregatitoare A a sărbătorit 100 de ZILE DE ȘCOALĂ. Acompaniați de spiridușul Zâmbărici, mascota clasei, și părinți, sub coordonarea înv. Dobrata B. Și Ursu K. au marcat această zi prin diferite activități instructiv-educative relaxante:
- Florile de primăvară le-au îmbrăcat în cuvinte (bucurie, colegi, scris, citit, excursii, prietenie, construcții etc.)
- Cu ajutorul zarurilor am străbătut 100 de „căsuțe”, descoperind că fiecare dintre noi a străbătut acest „drum” în ritm propriu depășind mai multe sau mai puține obstacole
- Din 100 de pahare, în echipă, am construit turnuri, castele, flori, Titanicul etc.
- Limonada am pregătit și 100 de persoane am servit (noi și colegii noștri din clasa I și clasa a IV-a).
Ziua am încheiat-o prin prezentarea colecțiilor iar surpriza zilei a fost tortul și o mascotă
în miniatură.
Ne-am bucurat de prezența părinților în perioada în care am pregătit materialele cât și la activitățile din acea zi.
Înv. Ursu K., Înv. Dobrata B.
Primăvara a sosit și despre flori am vorbit
Pe data de 3. 04.2019, clasa pregătitoare A la plimbare a pornit. În centrul orașului clădirile le-am observat, despre meserii am discutat și după ce podul peste Crișul Repede l-am traversat, covorul cu lalele l-am admirat în Parcul Libertății.
Domnul Marius, grădinarul/florarul priceput, ne-a vorbit despre viața florilor, meseria de grădinar, florar. El a realizat acest spectacol de culori pentru noi, trecătorii, prin efort propriu (voluntar).
La științe părțile plantelor am observat, la construcții straturi de lalele am realizat și în echipă cu-n poster am finalizat.
Înv. Ursu K., Înv. Dobrata B.
Școala în pădure
Spiridușii sunt iubitori de natură.
Descoperind-o pe doamna Ica Curic, coordonatoarea programului Școala în pădure și cu susținerea financiară a părinților, am avut ocazia să descoperim „comorile” pădurii în două anotimpuri diferite: toamna și primăvara.
Am observat și am învățat despre:
– plante comestibile
– de unde vine celuloza
– cum se naște un stejar
– cum se orientează liliecii
– ce să confecționăm cu materialele adunate în pădure
– să ne orientăm cu busola
Ina ne-a descoperit minunea de a fi într- un mediu natural de pădure, într-un proces experiențial de învățare, explorare și descoperire.
Sperăm într-o viitoare colaborare pentru că are să ne ofere diferite activități cu mare potențial de învățare și reamintire:
• Explorare senzorială, activarea simțurilor.
• Exerciţii reflective şi de conectare cu natura.
• Observaţie atentă (lupe şi microscop) cu reflecţii despre rolul oamenilor in eco-sistemul.
• Jocuri in echipă, exerciţii de echilibru
• Jocuri imaginative, artă
· Observare atentă cu lupe și microscoape
• Drumeţie şi identificare copaci şi plante din flora spontană (cu proprietăţi comestibile și medicinale)
• Construirea de adăposturi folosind resurse naturale
• Ascultare şi creare de poveşti cu practică de inteligenţă emoţională şi conectare
(https://scoalainpadure.ro/scoala-altfel/)
Serbare de sfârșit de an
Spiridușii din clasa Pregătitoare A au încheiat anul școlar 2018/2019 punând în scenă Disputa anotimpurilor.
-Care-i cea mai frumoasă?
-Care-i cea mai importantă?
Toate au frumusețea și importanța lor.
Am încercat să subliniem, prin această serbare, că tot ce ne înconjoră e CREAȚIA LUI DUMNEZEU, să-l caute pe Dumnezeu nu numai în cărți, ci și în natură, care este oglinda în care se vede măreția divină
Excursia tematică cu caracter educativ
Elevii din clasa Pregătitoare A au avut parte de două excursii tematice la sfârșit de an școlar: Școala în pădure (am vorbit despre aceată ieșire într-un alt articol) și la CAII DIN VALE.
Locul de agrement aflat în localitatea Betfia reprezintă un loc de vis pentru fiecare copil. Însoțiți de părinți am descoperit acolo, în vale, animale domestice, loc de joacă și un spațiu unde am servit masa.
Am aflat lucruri interesante despre animalele domestice, le-am hrănit și le-am mângâiat.
A urmat călăria, tiroliana, trasul cu arcul, escaladarea și un fotbal cu tăticii.