Aceia dintre noi interesaţi de dezvoltarea personală căutăm şi găsim ( câteodată) modalităţi de formare ( cursuri, conferinţe, workshopuri, webinare, cărţi) care aduc în mod concret acel plus – valoare care ne ajută să ne transformăm,  să ajustăm sau să ne modelăm mentalităţile şi stilul profesional.

Conferinţa SuperTeach şi atelierele care au acompaniat evenimentul educaţional de la Cluj-Napoca din weekendul trecut    ( 1-3 nov) ne-au deschis orizontul cunoaşterii unei comunităţi – destul de numeroasă – de profesori, oameni de afaceri, artişti, politicieni care doresc schimbarea în bine a României secolului XXI, pornind de la educaţie. Educaţia, potrivit acestor oameni, se bazează pe o viziune nouă – cea a mentalităţii deschise Outward Mindset in Education) . Ea pune în centru elevul şi nu competenţele astfel încât procesul de predare acoperă cât mai bine nevoile profund umane ale copiilor în individualitatea lor.

Nouă, celor care lucrăm de ani buni în sistemul educaţional Step by step, conceptul nu este unul nou.  Însă, participarea la un astfel de eveniment – SuperTeach, ediţia a XVII-a, cea mai amplă de până acum, – ne-a făcut să înţelegem că nu suntem singuri(i), ne-a oferit ocazia de a cunoaşte alţi oameni (au participat peste 1200 de profesori din toate zonele ţării) care au aceleaşi năzuiţe şi convingeri ca ale noastre , anume : să trecem peste ,, Nu se poate”, să aducem la şcoală copiii cu bucurie, să-i facem să creadă în visurile lor şi să le dovedim că  aceste visuri se pot realiza aici, acasă, în România. Peste 50 de invitaţi care au vorbit sau au susţinut workshopuri în zilele evenimentului au împărtăşit idei despre cum putem găsi acea sclipire. acel licurici care  se află în fiecare dintre copiii cu care lucrăm.

Ne-am reamintit că noi, dascălii suntem acel licăr de speranţă, acea mare de dragoste, acel izvor de energie, acea aripă protectoare pentru elevii noştri. Pentru a-i face să zboare către împlinirea visurilor  lor, elevii trebuie educaţi cu dragoste, cu o mentalitate deschisă – fără judecată, atenţi la tot ce ne înconjoară; copilul să fie pentru noi  o persoană şi nu un obiect iar  nevoile elevilor, ideile lor să conteze cu adevărat în actul predării noastre.

a consemnat: înv. Lorenia Nedeianu