Proiectul “Împreună pentru viitor” – finanțat din fondurile UE, în cadrul programului Erasmus+ KA101, care se desfășoară în instituția noastră, Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu” Oradea, în perioada decembrie 2020 – decembrie 2021, mi-a oferit și mie, minunata șansă de a participa la mobilitatea care a avut loc la Budapesta, în perioada 1-6 noiembrie.
La această ultimă mobilitate din cadrul proiectului am participat alături de colegele mele, profesor limba engleză Hoduț Natalia, coordonatoarea proiectului, și profesor învățământ primar Ursu Krisztina.
Cursul ,, Builduing Strong Parents –Teacher” s-a desfășurat în renumita capitală a Ungariei, timp de 30 de ore, fiind găzduit de către doamna formator, Judith Horgas. Furnizorul cursului a fost Europass Teacher Academy din Italia, organizație care ne-a oferit suport la problemele întâlnite, venind mereu cu răspunsuri potrivite și prompte.
Cursul ne-a oferit perspective noi în ceea ce privește întărirea colaborării cu părinții, implicarea și angajarea acestora în cât mai multe activități desfășurate la clasă sau la nivel de școală.
Alături de colegele noastre din Italia, Portugalia și Spania, am colaborat eficient, formând o floare multiculturală, schimbând din experiențele personale și oferind modele de bune-practici, ieșind astfel din zona de confort și însușindu-ne numeroase deprinderi noi de comunicare, colaborare și de întărire a relațiilor cu părinții, și nu doar.
Ne-am însușit o gamă variată de jocuri, strategii și metode pe care le putem aplica la clasa de elevi, în cadrul ,,Întâlnirilor cu părinții” și în cadrul Comisiilor metodice și a Consiliilor profesorale, deoarece ne dorim foarte mult să împărtășim și să diseminăm din experiența noastră unică și constructivă.
Am apreciat foarte mult activitățile practicecare susțineau structura cursului, deoarece acestea sunt cele care ne ajută în practicarea meseriei de dascăl.
Experiențele trăite pe parcursul acestei săptămâni m-au făcut să realizez cât de câștigate și recunoscătoare trebuie să fim pentru familiile echilibrate pe care le avem, locul de muncă stabil și sigur, unde valorile morale și spirituale nu și-au pierdut pe deplin din însemnătate.
Trebuie să recunosc că Alternativa Educațională Step by Step mi-a oferit deja numeroase modele de comportament pozitive și principii prin care am conștientizat importanța unui parteneriat cât mai strâns cu părinții elevilor.
Astfel că, acest curs a venit să-mi ofere instrumentele, strategiile și metodele necesare, cu care pot să lucrez la îmbunătățirea acestui parteneriat, școală-părinți, în special după o astfel de perioadă încercată, precum Pandemia.
În urma acestei săptămâni cel mai mare impact asupra mea a fost când am conștientizat că eu sunt cea mai în măsură să găsesc soluții pentru rezolvarea situațiilor problemă care se ivesc în relația cu părinții și oricât de greu ar fi, sunt obligată să nu renunț.
Beneficiile cursului au fost zilnic încununate cu vizitarea celor mai pitorești obiective turistice pe care le oferă Budapesta, printre care se enumără: plimbarea pe Dunăre, podurile vestite, Parlamentul ungar, Castelul Buda, Citadella, Băile Termale Szechenyi, Bazilica Sfântul Ștefan, Piața Eroilor, Castelul Vajdahunyad, Opera Maghiară de Stat, Dealul Gellert și multe altele.
Chiar dacă proiectul ,,Împreună pentru viitor” se apropie de final, noi avem obligația să continuăm să acceptăm provocările care ne scot din zona de confort, să avem porțile minții deschise și să ne îmbogățim cu alte proiecte, la fel de valoroase, pentru a ne oferi noi experiențe interculturale.
Prof. Înv. Eva Gaspar