Selectează o Pagină

Întâlnirile cu părinții – prilej de descoperire și învățare

Se știe deja că ,, Întâlnirile cu părinții” în alternativa Step by step abordează un alt stil decât cel tradițional. Întâlnirea ( nu ședința) esta o oportunitate de cunoaștere reciprocă, de comunicări esențiale privind evoluția colectivului de copii, problematici administrative , de interacțiuni ludice uneori  (gen-,,spartul gheții”).

În urma dismeninărilor realizate de colegele participante la Proiectul Erasmus Proiect KA 1010- Împreună pentru viitor – 2020-1-RO01-KA101-07886 ( ,,Using tehnology in the classroom”  și ,,Building teachers- parents strong relationship” ), în ,,Întâlnirile cu părinții” ale clasei a II-a B am introdus un moment de lucru în echipă – utilizând tehnologia din dotarea clasei : tablete și tabla interactivă. Astfel, părinții experimentează și ei emoțiile și entuziasmul unor provocări de tip Kahoot dar și curiozitatea descoperirilor prin intermendiul codurilor de bare QR

Prima întâlnire din acest an școlar a stat sub semnul întrebării ,,Te descurci în clasa a II-a?”.Părinții, cu ajutorul tabletele și a cartonașelor cu coduri QR,  grupați aleator la centru, și-au asumat diverse roluri ( de secretar, de utilizator, de consultant, de ,,comentator”) pentru a răspunde la  anumite cerințe pe care proprii copii le-au avut de realizat pe parcursul săptămânii de lucru. Aceste cerințe – au reprezentat apoi punctul de pornire în prezentarea noutăților clasei a II-a, a dificultăților pe care le-ar putea întâmpina copiii, precum și prezentarea regulamentului școlar, a proiectelor și programelor opționale propuse în acest an școlar.

Ineditul abordării i-a relaxat pe părinți ( unii veniți direct de la serviciu), a încins discuțiile între membrii grupului iar organizarea comunicărilor pregătitie de învățătoarele clasei – Lorenia Nedeianu și Florina Bâte – sub forma codurilo QR au eficientizat timpul întâlnirii.

Răspunsul fiecărui părinte la întrebarea inițială – a fost transmis cu siguranță acasă, copiilor, care au venit în ziua următoare cu replici:

,, Doamna, iar v-ați jucat cu părinții! De ce nu le dați și lor probleme?

,, Doamna, mama a știut poezia că a învățat-o cu mine!”

,, Doamna, tata a zis că vrea și el în clasa a II-a!”

 

Prof. înv. primar Lorenia Nedeianu