Elevii claselor a III-a A și a III-a B de la Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu
Maniu”, alături de doamnele învățătoare Nicoleta Popa, Anamaria Bodea, Maria Jurj și Flavia Filimon, au participat, în săptămâna Școala altfel, la o activitate educativă și antrenantă: Educația financiară pentru elevi. Activitatea face parte din proiectul Cooperare inovativă pentru o mai bună guvernanță de cooperare în regiunea de frontieră, cofinanțat de Uniunea Europeană în cadrul programului Interreg România-Ungaria 2021-2027.
Acest proiect are ca scop provocări legate de pregătirea elevilor pentru viața practică, precum și consolidarea capacității administrațiilor locale în furnizarea unor servicii rapide și eficiente către cetățeni, prin organizarea de cursuri specifice în școli, traininguri și întâlniri care implică schimbul de experiență.
La începutul activității, copiii au fost provocați să răspundă la întrebarea ,,Ce înseamnă banii?”. Răspunsurile au fost pe cât de diverse, pe atât de profunde: ,,Banii sunt niște hârtii care au o anumită
valoare.”, ,,avere”, ,,muncă”, ,,cumpărături”, ,,salvatori”, ,,fericire”, ,,economie” etc. Doamna Gabriela Vancea, de la Pro Cariere, Oradea, le-a citit povestea „Banul muncit”, de Alexandru Mitru. Morala pe care au dedus-o copiii din această povestire a fost aceea că ,,Banii câștigați prin muncă sunt valoroși.”.
Activitatea a continuat cu discuții legate de diferența dintre nevoi și trebuințe, pornind de la povestea „Pușculița magică a Medeei”.
La finalul activității, elevii celor două clase au primit câte un joc intitulat ,,Universul banilor”, iar fiecare clasă a primit ,,Pușculița educativă”.
În urma acestei experiențe, copiii au învățat multe lucruri care le vor fi de folos în viitor. E bine să știe de mici că e important să prețuiască banii câștigați de părinții lor prin muncă, să economisească și să-i cheltuiască cu folos, fiind mai importante nevoile decât trebuințele.
Prof. Nicoleta Popa și prof. Anamaria Bodea
Alte surse: